Методика і практика


                           Навчальний  проект

     Відповідно до  методичних  рекомендацій МОН про викладання навчальних предметів у початкові  школі  загальноосвітніх  навчальних  закладів  України у 2016- 2017 н. р, потужним потенціалом для  забезпечення  єдності  навчального  і  виховного  процесів є  така організаційна форма навчання  як навчальний  проект.  
     На думку А.Григорчук (викладача – методиста), організовуючи на  уроці  проектну  діяльність, учитель  ознайомлює  учнів з  її  особливостями, вчить  планувати  роботу  як повноцінну  та  усвідомлену, таку, що  має  три  стадії:
-         мотиваційну – в  процесі  мотивації  навчальної  діяльності (наприклад: перед вивченням теми);
-    операційно – виконавчу;
-         оцінну – на  завершальному  етапі уроку  чи  уроків, занять.
     За  О.В.Онопрієнко, навчальний проект – це  організація  занять, яка  передбачає  комплексний  характер  діяльності  всіх  його  учасників  щодо  отримання  освітньої  продукції  за  певний   проміжок  часу – від кількох  місяців, упродовж  кількох  уроків.
     Планування  змісту  та  ходу  навчального проекту  здійснюється  за  такими  етапами ( за А.Григорчук):

1.     Організація  проекту
1.1.         Формування основної  проблеми  та  дидактичної  мети.
1.2.         Вибір  учителем  і  учнями  теми (залежно  від  проблем  уроку).

2.     Планування  проектної діяльності
2.1.         Вибір  учнями  теми  групових (індивідуальних, парних) проектів.
2.2.         Обдумування  шляхів  розв’язання  проблеми.
2.3.         Формування  творчих  груп.
2.4.         Визначення  форми  презентації  проектної  діяльності.

3.     Реалізація  проекту
3.1.         Складання  групою, парою (індивідуально)  плану  роботи  над  проектом.
3.2.         Визначення  джерел  інформації, способів  її  збирання  та  аналізу.
3.3.         Розподіл  обов’язків  щодо  пошукової  діяльності  між  її  учасниками.
3.4.         Самостійна  робота  над  виконанням  плану  проекту. Оформлення  проекту.
3.5.         Аналіз  виконаної  роботи

4.     Підсумок  проектної  діяльності
4.1.         Підготовка  та  захист  проектів.
4.2.         Підсумок  проектної  діяльності.



Література

1.     Григорчук А. Проектна  діяльність  учнів  на  уроках  читання // Початкова  школа, № 7, 2007. – С. 14 – 15.

2.     Методичні  рекомендації МО і НУ  про  викладання навчальних  предметів у початковій  школі загальноосвітніх навчальних закладів  України  у  2016- 2017 н. р.

Онопрієнко О.В. Управління  проектною  діяльністю  молодших  школярів // Навчання  і  виховання  учнів  четвертого  класу. – К.: Початкова  школа. – 2005. – С.53- 64.

Комментариев нет:

Отправить комментарий