Клас  2-А
Тема. Цікавий  світ  професій ( творчий  проект)

Мета проекту

- Поглибити знання  учнів   про  професії  їхніх  батьків.
- Працювати  над  усвідомленням  того, що  добробут  нашої  держави  і  всіх    громадян  примножується  працею.
- Формувати  в  учнів  життєві  компетентності: уміння  працювати  з  довідковою  літературою, добирати  і  накопичувати  матеріал (малюнки, фото, прислів’я з  теми), вибирати  головне, використовувати  засоби  Інтернету.
- Збагачувати  словниковий  запас  учнів, вчити  висловлювати  свою  думку.
- Сприяти  розвитку  творчих  здібностей  школярів.
- Виховувати  почуття  поваги  до  людей  праці, прагнення   сумлінно  працювати.

Навчальні  предмети: літературне  читання, трудове  навчання.
Склад  учасників  проекту: учні, батьки, кл. керівник, керівники  дитячих  гуртків.

Етапи  роботи  над  проектом
І. Підготовчий  етап

   1. Визначення  та  обговорення  з  учнями  теми  і  мети   завдань  проекту.
       Проблема
          Сучасні  діти  мало  знають  про  професії  своїх  батьків. Вони  не  замислюються  над  тим, що  люди  різних  професій  допомагають  у  житті  кожній  людині, і  що багато  професій  не  можуть  існувати  одна  без  одної.  Таке  незнання  приводить  до  зневажливого  ставлення  до  людей «непрестижних  професій», недбале  ставлення  до  речей, до  їжі – а це  праця  людей, бюджет  сім’ї, економіка  держави.
  
   2. Проведення  анкетування  учнів «Моя  майбутня  професія»
      Запитання  анкети
-         Ким  працюють  твої  батьки?
-         Чи  хотів  би  ти  продовжити  їхню  справу?
-         Яку  професію  ти  обрав  би  в  майбутньому?
-         Чим  подобається  тобі  ця  професія?

ІІ. Планування  діяльності

1.     Ознайомлення  учнів  з  професіями  на  уроках  літературного  читання, трудового  навчання, образотворчого  мистецтва.
2.     Робота  з  батьками. Проведення  батьківських  зборів «Розвиток  здібностей  дитини – запорука  її  успіху  у  виборі  професії».
3.     Визначення  складу  учасників  проекту.
4.     Об’єднання учнів  у  групи  за  інтересами. Розподіл  доручень  між  ними.
5.     Визначення  джерел  потрібної  інформації (бібліотека, дитячі  журнали, консультації  з  керівниками  дитячих  гуртків).
6.     Визначення  форми  представлення  результату (оформлення  папки «Професії  моїх  батьків»,  виставка  учнівських  робіт «Умілі  руки»).
7.     Індивідуальні  та  групові  консультації  дітям ( допомога у  складанні  розповіді  про  власні  досягнення  дітей  у  гуртковій  роботі).
8.     Звіт  учасників  про  проведену  роботу
     Група «Читайликів» відшукує  вірші, загадки,  готує      малюнки  про  професії  батьків.
      Група «Затійників» готує презентацію про  професії  модельєра та  дизайнера, запитання  до  гри «Ким  ти  хочеш  бути  в  майбутньому?»
      Група  «Мрійників» складає творчий  звіт  про  розвиток  своїх  здібностей, про  участь  у  гуртковій  роботі.

Захист  проекту «Цікавий  світ  професій»

      Форма  проведення: телепередача.

І. Вступна  частина

1.     Привітання  учнів
Усміхнися  всім  навколо:
небу, сонцю, квітам, людям.
І  тоді  обов’язково
День  тобі  щасливим  буде.

2.     Початок  програми
( Звучить  легка  мелодія.  До  класу  входять  ведучі).
-         Доброго  дня, шановні  гості!
-         Доброго  дня,  учасники  програми!
-         В  ефірі  телеканал  «Школа». У студії  працюють  Диба  Євген та помічник – Світлана  Валентинівна.
-         Сьогодні  у  програмі «Цікавий  світ  професій»  ви  побачите  та  почуєте…
Загадки  та  вірші  про  професії.
Творчий  звіт  дітей - малюнки  про  професії своїх  батьків.
Дізнаєтесь  більше  про  професії  модельєра  та  дизайнера.
Побачите, як  можна  розвивати  свої  здібності  в  гуртковій  роботі.

ІІ. Основна  частина

    От  і  ми  часу  не  гаємо –
    телепередачу  починаємо.

1.     Рубрика «Значення  слів»

Про  славні  руки  золоті
Ми  поведем  розмову.

Ті  руки  звичні  до  землі,
Будують, вміють  шити…
Ми  часто  бачимо  мозолі
На  їх  долонях, діти.

Всі  вдячні  золотим  рукам,
Я  теж  їх  поважаю.
Тож  хочу  розповісти  вам
Усе  про  них, що  знаю.

-         Про  чиї  руки  йдеться  мова  у  вірші?
-         Чому  їх  називають  золотими?
-         Від  чого  з’являються  мозолі  на  руках  мами, татуся…!
-         За  що  ми  вдячні «золотим  рукам»?

     Доберіть  близькі  за  значенням  слова  до  слова  професія (спеціальність, кваліфікація, ремесло…)

2. Творчий  звіт групи «Читайлики»

    Цікаво! А  чи  вмієте  ви  відгадувати  загадки?

    Ще  всі  навколо  міцно  сплять,
    А  він  вже  встати  встиг,
    Аби  духмяним  калачем
    Ти  смакувати  зміг. (Пекар)

    Гроші  витрачає  вміло:
    Він  вкладає  їх  у  діло.
    Лік  грошам  він  добре  знає,
    Їх  на  вітер  не  пускає. (Бізнесмен)

    На  машині  підвезу  я  і  пісок, і  глину,
    Допоможу  розгрузити  свою  машину. (Водій)

    Хто,  як  квочка  з  курчатами,
    В  дитсадку  щодня  з  малятами?
    Хто  їх  пильно  доглядає,
    Няньчить, пестить, розважає,
    Вчить  співати  й  малювати,
    Рахувати  і  читати? (Вихователь)
  Хто  в  лікарні  по  палаті
  Ходить  в  білому  халаті?
  Хто  людей  з  біди  рятує,
  Хто  хвороби  всі  лікує? (Лікар)

-         Яка  людина  може  працювати  пекарем…? (Яка  має  знання  і  спеціальні  навички цієї  роботи).

Давайте  прослухаємо  вірші  про  професії  відомих  майстрів  слова -  поетів.
 
    Наш  кухар, ніби  боровик,
    Надів  біленьку  шапку.
    Готує  на  він  холодник
    І запікає  бабку.
    Смачний  у  кухаря  пиріг,
    Чудова  каша  манна.
    Він  дбає  про  здоровя  всіх –
    Йому  подяка  й  шана. (М. Познанська)

    Від  зорі  і  до  зорі
    В  нас  працюють  муляри,
    Там,  де  слався  вигін  голий
    Вже  стоїть  велика  школа.(В. Ладижець)

    І  пишаються  дерева
    Золотим  своїм  вбранням.
-         Це  якийсь  маляр, напевно,
Догодити  хоче  нам. (Н. Забіла)

   Діти, чи  задумувались  ви  скільки людей  різних професій працює, щоб  ви  були нагодовані, одягнуті, взуті, щоб  у  вас  було  світло  вечорами  і  тепло  у  холодну  погоду, щоб  у  вашому  портфелі  лежали  книжки  і  зошити… Одним  словом, скільки  людей  про  вас  дбає,  щоб  ви  могли  ходити  до  школи. Люди  всіх  професій  дбають  про  добробут  кожної  людини.

2.                 Репортаж кореспондентів

    Зараз  у  студії  репортаж  спеціальних  кореспондентів.
-         Добрий  день! З  вами  на  зв’язку  ... Сьогодні  учні  2 – А  класу презентують  свій  проект  про  професії  модельєра  та  дизайнера.
   Слайд 1
      Всім  подобається, коли  нас  оточують  гарні  речі, коли  ми  вдягаємо  зручний  та  модний  одяг. А  виготовили  їх  для  нас  люди  цікавих  професій – модельєри  та  дизайнери.


  Слайд  2
        Модельєр – це  фахівець,  який  добре  обізнаний  з  новими  тенденціями  в  моді, придумує  сучасні  моделі  одягу  та  взуття.

  Слайд 3
      А  дизайнер  оздоблює  та  доповнює  ці  сучасні  моделі  яскравими,  привабливими  елементами.

  Слайд 4
      Дизайнер – це  творча  людина, яка  має  гарну  уяву, хист  до  малювання  та  шиття.

 Слайд  5
      Дизайнер  може  створювати  прекрасні  краєвиди, використовуючи  живі  рослини, каміння, воду. Це – садівник – дизайнер.

Висновок. Ми  всі  в  житті  трішки  дизайнери: коли  зранку  одягаємось, коли    впорядковуємо  свій  садок  чи  клумбу, навіть,  коли  пишемо  в  зошиті.


   (Показ  моделей  одягу).
(Хором) Модельєри  творять  диво  просто, зручно  і  красиво.

3.Узагальнення  поняття

   Професія – це  рід  занять, трудова  діяльність  людини, що  вимагає  певних  знань  і  навичок  і  є  джерелом  існування.

4.Хвилинка  відпочинку
   Гра «Допитлива  ворона»
    Моя  подруга   ворона  заглядала  в  книжку  і  залишила  в  кінці  слова  своє  «кар». Відгадайте  слова - назви  професій, які  закінчуються  на  «кар».

Спеціаліст, який  лікує  людей. (Лікар)
   Хто  видає  книжки  у  бібліотеці? (Бібліотекар)
Фахівець, який  працює  на  токарному  станку. (Токар)
   Той, хто  знає  багато  казок. (Казкар)
Фахівець  друкарської  справи. (Друкар)
   Той, хто  працює  в  аптеці. (Аптекар)

ІІІ. Заключна  частина

1.                 Творчий  звіт  групи «Мрійники».

Професій  безліч  є  цікавих,
Але  свою  вгадати  як?
Щоб  добре  діло  й  добра  справа?
І  я  собі  міркую  так:
Потрібно  лікувать  хвороби,
Водить  у  космос  кораблі…
Та  я  ж  із  роду  хліборобів,
І  родовід  мій  із  землі. (Олег  Орач)

   Добре, коли  діти  наслідують  професії  своїх  батьків,  вже  з  дитинства  розвивають  свої  здібності, необхідні  для  здобуття  професії. У  нас  в  гостях  чудова  жінка, мама Софійки  і  Назара, яка  разом з  чоловіком, Владиславом  Володимировичем  виступають  в  ансамблі «Сузір’я  Придніпров’я». Свою  любов  до  танцю  вони  прищепили  і  своїм  дітям.

-         Ш. Тетяно Едуардівно, розкажіть  будь ласка, якими спеціальними  навичками  треба  володіти, щоб  гарно  танцювати. (Коротка  розповідь).
-         Майстер – клас
Більшість  учнів  нашого  класу займаються  при  школі  у  гуртку  «Транс  Денс» під  умілим  керівництвом  Тетяни  Едуардівни. (Діти повторюють  танцювальні  вправи  за  своїм  керівником).

-         Розповідь Софійки  та  Назара  про свої  досягнення  у  танці.  

2.     Калейдоскоп  «Мої  захоплення  у  гуртковій  роботі»

   Учні  нашого  класу  в  позаурочний   час  відвідують  гуртки, які  спрямовані  на  розвиток  їх  творчих  здібностей.  (Демонстрація  фото  про  роботу  учнів  у  гуртках :
«Шаховий» - керівник Потягайло  Іван  Федорович,
«Юні  друзі  природи» Студія  екодизайну - Алексєєва  Ірина  Миколаївна,
«Англ. мова» - Райлянова  Вікторія  Едуардівна,
«Петриківський  розпис» - Косих  Анна  Олегівна).

-         Як  бачите, діти, як  ваші  батьки, вчителі, керівники  гуртків … піклуються  про  вас, дбають, щоб  ви  змалечку  розвивали  свої  здібності. Вибір  професії  - найважливіший  крок  у  доросле  життя.

3.     Гра  «Інтерв’ю»   

-         Ким  працюють  ваші  батьки?
-         У  чому  важливість  їхньої  праці  для  нашої  держави?
-         Хто  б  хотів  обрати  професію  своїх  батьків? Чому? Що  для  цього  потрібно? ( Діти  показують  малюнки  з  професіями  своїх  батьків).

Спитай  у  тата  чи  у  мами,
Які  професії  у  них.
Професій  в  світі  є  чимало,
Сповна  їх  вистачить  на  всіх.

Та  є  одна  поміж  професій,
Якої  вчаться  всі  в  житті,
Яка  для  кожного  найперша,
Якої  вчитиметесь  ви.

Учитель, лікар  чи  геолог,
Письменник, слюсар  чи  шахтар –
 Всі  називають  головною
Одну  професію – школяр!

Бо  всім  відомо, що  без  школи,
Без  знань, що  мусиш  ти  набуть,
Не  станеш  у  житті   ніколи
Тим, ким  в  дитинстві  мрієш  буть.

І  я  учитимусь  як  слід.
Я  буду  вірним  сином
Найкращої  на  цілий  світ
Моєї  Батьківщини.

-              Я  бачу, що  передача  для  вас  була  цікавою  і  корисною. Ви  спробували  себе  в  різних  ролях: розповідали  загадки, вірші, спробували  бути  модельєрами  і  дизайнерами, показали, як  ви  розвиваєте  свої  здібності.
          Сьогодні  ви  були  неперевершені! Але  час  нашого  телеефіру  закінчується. З вами  був  ведучий  Диба  Євген та  помічник С.В.
           До  зустрічі! Всього  вам  найкращого!

Література

1.     Веселий  струмочок: хрестоматія для  позакл.  Чит.  2  клас/ Упорядн. Гребенькова  Л.О. – Х.: «Ранок», 2010.- С.61 – 66.


2. Ковальова В. Стежинами  зимових  свят // Початкова  школа. – 2012. - №1- С.27-28.

3. Куріпта В.І. Сценарії  позакласних  заходів  для  1 – 4 класів. – Х.: Вид. група «Основа»,2006. – С.342- 360.

4. Інтернет ресурси.




19.11.2015 відбувся захист проекту "Цікавий світ професій" на семінарі вчителів початкових класів Дніпровського району.








Комментариев нет:

Отправить комментарий